1- كم بودن كشش اوليه .
• راه حل پيشنهادي : وزن مربوط به سيستم كشش را مجدد محاسبه كنيم و در صورت نياز افزايش دهيم.
• اگر نقاله از سيستم كشش پيچي استفاده مي كند ، پيچ ها را به ميزان مناسبي سفت كنيم.
• مطمئن شويم دو طرف پولي به يك اندازه كشيده شده اند.
• اگر شاسي تيل پولي ايراد دارد با سفت كردن پيچ هاي قدرت آن را جبران كنيم.
2- عدم توازي محور روليك ها با محور پولي.
• با ابزار هاي مناسب من جمله دوربين نقشه برداري محور هاي روليك هاي نزديك به تيل درام را مجدد بررسي كنيم و در صورت انحراف توازي كنيم.
• بررسي كنيم اگر آيدلر ساپورت دچار اعوجاج شده يا بد ساخته شده است آيدلر ساپورت را تعويض كنيم.
• اگر شاسي تيل پولي اشكال دارد سعي كنيم با پيچ هاي تنظيم ياتاقان ناتوازي بودن را جبران كنيم.
3- محور درام با سطح افق ناموازي است.
• آكس درام را در دو نقطه ي انتهايي شافت توسط دوربين نقشه برداري كنترل كنيم و در صورت لزوم به وسيله شيم پليت تراز كنيم. ميزان تلرانس مجاز 0.8 ميليمتر است
• سطح درام را برسي كنيم كه به صورت مخروطي نباشد. اگر مخروطي بود بايد به وسيله تراشكاري اصلاح شود.
4- روليك ها قفل شده اند.
• روليك قفل شده را شناسايي و آزاد مي كنيم
• اگر شافت روليك آلوده شده است تميز كنيم.
• در صورت آزاد نشدن روليك آن را تعويض مي كنيم.
5- متريال به روليك چسبيده است.
• روليك كثيف را تميز مي كنيم.
• در صورت سخت شدن متريال روي روليك ها ، روليك را تعويض مي كنيم.
• علت آلودگي را شناسايي مي كنيم و آن را برطرف مي كنيم.
6- بارگيري نامناسب متريال روي بلت.
• با اصلاح شوت و يا اسكرت مواد را به سمت مركز تسمه و در جهت حركت تسمه منتقل كنيم.
• در صورت لزوم در شوت بالادستي دفلكتور پليت اضافه كنيم.
7- نفوذ مواد يا آشغال بين تسمه نقاله و درام تيل.
• مواد آلوده را از روي روليك تميز كنيم.
• با استفاده از كلينر سطح داخلي تسمه را تميز نكهداريم.
• اگر كلينر خوب عمل نمي كند آن را اصلاح كنيم.
چنانچه شما هم تجربياتي در اين زمينه داريد لطفا با ما در ميان بگذاريد
Tel: 031-32209956
از توجه شما سپاسگزارم
داوود باستاني
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.