هدف
تاریخ مقاله: 1401/04/06
اکثر افراد درحال بررسی هدف ، انتخاب هدف، هدفگذاری و... هستند . در آموخته هایم به این مقوله برخوردم . بد نیست از این دیدگاه هم ویژگی های اهداف تجاری را ببنیم.ه
اکثر افراد درحال بررسی هدف ، انتخاب هدف، هدفگذاری و... هستند . در آموخته هایم به این مقوله برخوردم . بد نیست از این دیدگاه هم ویژگی های اهداف تجاری را ببنیم.ه
ویژگی های اهداف تجاری
،قابل همکاری باشند
،محدود باشند
،احساس ایجاد کنند
،قابل ارزیابی باشند
، قابل اصلاح باشند
- .قابل همکاری باشند : بتوانیم آنها را با تیم خود در میان بگذاریم و هر قسمتی را به عهده کسی بسپار
- .محدود باشند : در ظرف زمان و مکان و اندازه قرار بگیرند (خیالی و بی انتها نباشند)
- .احساسی ایجاد کنند: یعنی در ما و تیم همکاران ما احساس خوب ایجاد کنند و منافع مشترک داشته باشند
- .قابل ارزیابی باشند: بتوان آنها را بررسی کرد اندازه گیری نمود به قطعات کوچکتر سری و موازی تبدیل کرد
- قابل اصلاح باشند: بعد از بررسی در صورت لزوم اصلاح شوند ، تغییر کند ، حذف شود ، یا تقویت یابد
- عوامل شکست اهداف در شرکت ها و سازمانهای تجاری:
- اهداف بسیار زیاد و متعدد: اهداف سالانه بایستی مطابق توان و امکانات شرکت باشد تا بتوان توسط تیم آن را محقق کرد
- هدف های تعریف نشده: گاهی اهداف سازمان به درستی تعریف نشده است یا پرسنل ازآن بی اطلاع هستند
- انحراف کارکنان از هدف: در برخی از سازمانها پرسنل فهم صحیح و کاملی از هدف یا اهداف ندارند و آن را تعبیر به رای شخصی می نمایند
- ملاحظه کاری و مدارا: ملاحظه کاری و مدارا با پرسنل سهل انگار و خاطی کوجی هدر رفت منابع سازمان و در نهایت محقق نشدن اهداف میگردد.
- رضایت فوری: گاهی خیلی سریع از یک موفقیت کوچک راضی می شویم و هدف خود را تا برد نهایی پیگیری نمی نماییم
- اجرای ضعیف:ایده ها ،مسوولیت ها و اهداف را با اجرای ضعیف و ناقص انجام میدهیم.گاهی لازم است که یمک ایده را به بهترین شکل انجام داد تا مشتریان ما راضی و وفادار شوند و باقی بمانند.
یکی از هدف های اصلی که برای خود و سازمان انتخاب می کنیم افزایش تدریجی و البته مداوم مهارت های جدید است، هدف های کوچک با پیگیری مداوم موجب تحقق هدف های بزرگ تر میشوند.سود آوری هدف اصلی سازمانهای تجاری است.
حال چه کنیم:
برنامه گذاری کنیم ،
یعنی هدف را به برنامه تبدیل کنیم و آن را در غالب برنامه جای بدهیم.
برایش زمان اختصاص بدهیم و فرایند های اجرای آن رابشناسیم.
کدام هدف: هدف هایی که مشخصات پنج گانه فوق را دارا باشند، افکار را بر روی کاغذ بیاوریم ، بین آنها انتخاب کنیم ، اقدامات لازم شناسایی یا طراحی کنیم ، منطعف طرح بدهیم ، قالب های روزانه بسازیم و چهارچوب برنامه جایگزین را نیز آماده کنیم
آسو صنعت زنده رود
در مورد تولید محتوا به مقاله زیر رجوع کنید
ابزار تولید محتوا
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.